Jom Fahami Makna disebalik Gelak Cyber.. Haha dan sebagainya...

Posted by Admin2u Saturday 1 February 2014 0 comments
Bila berborak di alam maya ni, kita kan lihat pelbagai cara ketawa yang dipapar menerusi perkataan yang ditaip, dan ianya perlu kene dengan situasi. Kalau tak ia hanya akan mencacatkan perbualan dan org lain akan merasai kejanggalan. 

Di bawah ini terdapat beberapa panduan Jenis-jenis ketawa untuk cucu Atok praktikan dlm perbualan elektronik harian cucu sekalian. Supaya Atok dan yang lain boleh faham apa makna ketawa cucu sekalian agar tidak menjadi salah faham dan menyebabkan pergaduhan... :)

Heh...
Untuk pekara yang agak sini, Contohnya, "Bila Akak nak bayar hutang saya?? Padahan Nampak je akak blei henphoen baru. Heh?"

Heee...
Untuk menunjukkan ekspreasi sedang berGumbira. Kalau tak letak pun tak apa, Tak ada makna sangat.. "At Last dpt jugak beli Ipad 3 ni!! Heee..."

Hehe.. / Hihi...
Untuk pekara yang biasa jer.. Kiranya kalau tak letak pun tak apa. Tapi kalau borak dengan perempauna, wajib letak. Kalau tidak, akan disalah sangka kita tengah marah. Contohnya, "Awak buat apa tu? Hehe... "

Hehehe.. / Keh Keh Keh... 
Untuk situasi mengatal/ bernakalan atau sitausi rasa malu dengan kebodohan diri sendir. Contohnya, " Nak nombor tipon boleh? hehehe... " atau  " Alamak, Salah orang rupanya hehehe... "

Hoho.. / Hohoho... / Koh Koh Koh...
Untuk pekara yang membanggakan. Contohnya, "Hoho, Pendapatan Onlien Bulan ni Gueh RM50K. Alhamdulillah" (bersyukur dalam Riak).

Haha....
Untuk pekara yang kekadang biasa biasa. Kekadang mcam kelakar, Tapi tak kelakar sgt pun... Contohnya,"Takde, Takde ! Ko Jugak yang kene belanja Aku Esok haha... "

Hahaha....
Untuk pekara yang memang kelakar.. Conthnya, "Kenapa ko menggigil-gigil present depan kelas tadi weh? Hahaha...."

HAHAHA../ Kah Kah Kah.. 
Untuk pekara yang amat kelakar... Contohnya, "HAHAHA... Muka ko memang ada Iras-iras Menteri Kangkung Kebiruan doh". (Maaf Atok Tidak bermaksud Apa2.. If Terasa tu sendiri ingat)

LOL..
Biasanya digunakan oleh mansuai yang jenis membosankan dan tidak ada perasaan. Mungkin juga terlalu taksub dengna meme komic. Ada jugak yang mengunakannya utk situasi gelak sini dalam mood serious. Contohnya, "Muka you memang cun sngat , Macam Muka Menteri Udang LOL" (Maaf Atok Tidak bermaksud Apa2.. If Terasa tu sendiri ingat)

Wkwkwkwk.. Ckckck.. (Ni natang ape nih? Atok tak pernah pakai pun)
Gelak ini biasanya digunakan oleh orang Indonesia, tapi dah mula menular ke Malaysia. Contohnya, "Rambutnya Kok Kayak Penyapu.. Wkwkwkwkww!"

(Maaf.. Gambar Selingan sahaja...Jgn Tiru Aksi spt ini.. Tolong Tutup mulut bila gelak..dan pastikan Bunyinya tidak melebih 5dB)

0 comments:

Post a Comment


Bagi Mereka yang Sedang Mencari Domain Website dan Server.. Atok Cadangkan Pakai Service Server dibawah ni.. Terbaik!!.. Malaysia Web Hosting

Terima Segala Posting Terbaru dari ATOK Melalui Facebook...